Taxatie

Ook voor het taxeren van een woning/appartement kunt u bij ons terecht. Het kan zijn dat u een taxatie nodig heeft voor bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag i.v.m. echtscheiding, aan- en verkoop van onroerend goed, verbouwing, oversluiting of i.v.m. een nalatenschap/erfkwestie.

Ons lidmaatschap bij de VBO, SCVM én het NRVT staan borg voor kennis en kwaliteit. Indien u een gevalideerd taxatierapport nodig heeft kunt u hiervoor direct een aanvraag doen onderaan deze pagina. Ook kunt u ons vinden via de website van het NWWI.

In een taxatierapport staat o.a. het volgende vermeld:

  • De marktwaarde van het object. Indien van toepassing aangevuld met een waarde na verbouwing of in verhuurde staat.
  • Gegevens omtrent het bestemmingsplan, eventuele milieubezwarende omstandigheden, bijzondere erfdienstbaarheden/kwalitatieve verplichtingen etc.
  • De globale onderhoudsstaat van het object.
  • Kadastrale gegevens.
  • Foto's van het object. 
  • Afmetingen..
  • Etc.

Kosten:

De kosten voor een taxatierapport van een reguliere woning bedragen € 750,- all-in, voor grotere objecten wordt een toeslag berekend.

Indien u een taxatierapport nodig heeft voor de aankoop van een nieuwe woning, zijn deze taxatiekosten aftrekbaar!

Indien u ook een verbouwing wenst op te nemen in het taxatierapport of u vraagt een taxatie aan voor een appartement of voor een object in een verhuurde staat, dan wordt daar een toeslag voor berekend van minimaal € 50,- aangezien dit meer werk vergt. U ontvangt het taxatierapport per e-mail, binnen een week na de opname. Voor spoedtaxaties wordt er een toeslag berekend.

Wilt u een afspraak maken voor een taxatie?

Direct taxatie aanvragen